OCR
II. A KIEJTÉS TANÍTÁSA 1. A kiejtéstanitäs területei. .......................... 47 1.1 Feladat: Mely kiejtési területek jellemzők a magyarra? . . . . . . . 47 1.2. A kiejtéstanitäs területei ....................... 47 2. Hogyan segithet6 a kiejtés fejlesztése? .................. 49 2.1. Feladat: Tegye sorrendbe az alábbi kiejtésgyakorlási fázisokat!.. 49 2.2. Artikulációs — mozgásügyesítő gyakorlatok . . . . . . . . . . . . 49 2.3. A helyes kiejtés tanítása lépésenként a Hangoskönyv segítségével 50 2.4. Kiejtésgyakorlé feladatok a Hangoskönyv alapjan ......... 50 2.5. A hangdifferenciálás. . . ....................... 51 3. A magyar ábécétanítása. . ......................... 53 3.1. Feladat: Mely állításokkal ért egyet és melyekkel nem ért egyet? Indokolja is meg välaszät!....................... 53 3.2. Hogyan tanitsuk az âbécét?...................... 53 4. A betűk és hangok gyakoroltatäsa ..................... 59 4.1. Nemzetközi szavak diktálása . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59 4.2. Szemelynevek magyar-, illetve anyanyelvi megfelelöjevel..... 60 Szakirodalom .................................. 63 III. EGY ESETTANULMÁNY PÉLDÁJA 1. Tipikus hibák az ukrán nyelvtanulóknál. . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 1.1. A kiejtés fontossága egyes nyelvtanítási módszerekben . . . . . . 67 1.2. Az ábécé tanításának jelentősége az ukrán anyanyelvűek számára 68 1.3. Az ukrán magánhangzók sajátosságai.. . . . . . . . . . . . . . . . 73 2. A fonetika tanítása, típusfeladatok, gyakorlatok . . . . . . . . . . . . . 75 2.1. A hallás szerepe a kiejtésben .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 2.2. A magánhangzók felismerésének és differenciálásának javítása . 76 2.3. A mássalhangzók felismerésének és differenciálásának javítása . 76 2.4. Általános feladatok, gyakorlatok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 2.5. Feladatok a magánhangzók begyakorlására . . . . . . . . . . . . . 78 3. A tanításhoz felhasználható versek és mondókák . . . . . . . . . . . . 87 Szakirodalom .................................. 93 Zärszé helyett.................................. 101