Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000029/0000

A magyar kiejtés tanítása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Gyöngyösi Lívia, Kampó Ildikó, M. Pintér Tibor
Cím (EN)
Teaching of Hungarian Pronounciation
Tudományterület
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
egyetemi jegyzet
022_000029/0006
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 7 [7]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000029/0006

OCR

II. A KIEJTÉS TANÍTÁSA 1. A kiejtéstanitäs területei. .......................... 47 1.1 Feladat: Mely kiejtési területek jellemzők a magyarra? . . . . . . . 47 1.2. A kiejtéstanitäs területei ....................... 47 2. Hogyan segithet6 a kiejtés fejlesztése? .................. 49 2.1. Feladat: Tegye sorrendbe az alábbi kiejtésgyakorlási fázisokat!.. 49 2.2. Artikulációs — mozgásügyesítő gyakorlatok . . . . . . . . . . . . 49 2.3. A helyes kiejtés tanítása lépésenként a Hangoskönyv segítségével 50 2.4. Kiejtésgyakorlé feladatok a Hangoskönyv alapjan ......... 50 2.5. A hangdifferenciálás. . . ....................... 51 3. A magyar ábécétanítása. . ......................... 53 3.1. Feladat: Mely állításokkal ért egyet és melyekkel nem ért egyet? Indokolja is meg välaszät!....................... 53 3.2. Hogyan tanitsuk az âbécét?...................... 53 4. A betűk és hangok gyakoroltatäsa ..................... 59 4.1. Nemzetközi szavak diktálása . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59 4.2. Szemelynevek magyar-, illetve anyanyelvi megfelelöjevel..... 60 Szakirodalom .................................. 63 III. EGY ESETTANULMÁNY PÉLDÁJA 1. Tipikus hibák az ukrán nyelvtanulóknál. . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 1.1. A kiejtés fontossága egyes nyelvtanítási módszerekben . . . . . . 67 1.2. Az ábécé tanításának jelentősége az ukrán anyanyelvűek számára 68 1.3. Az ukrán magánhangzók sajátosságai.. . . . . . . . . . . . . . . . 73 2. A fonetika tanítása, típusfeladatok, gyakorlatok . . . . . . . . . . . . . 75 2.1. A hallás szerepe a kiejtésben .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 2.2. A magánhangzók felismerésének és differenciálásának javítása . 76 2.3. A mássalhangzók felismerésének és differenciálásának javítása . 76 2.4. Általános feladatok, gyakorlatok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 2.5. Feladatok a magánhangzók begyakorlására . . . . . . . . . . . . . 78 3. A tanításhoz felhasználható versek és mondókák . . . . . . . . . . . . 87 Szakirodalom .................................. 93 Zärszé helyett.................................. 101

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
734.2 KB
Permalinkből jpg
022_000029/0006.jpg
Permalinkből OCR
022_000029/0006.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde