Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000024/0000

Vezetők, testületek, felelősség a felsőoktatási intézményekben, különös tekintettel az állami egyetemekre

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Rónay Zoltán
Cím (EN)
Managers, Bodies, Responsibilities in Higher Education Institutions, Particularly Regarding State Universities
Tudományterület
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Jogtudomány / Law (12870)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000024/0013
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 14 [14]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000024/0013

OCR

I. BEVEZETÉS A felsőoktatás alapvetően befolyásolja, sőt meghatározza egy nemzet, egy ország, egy társadalom fejlődését, önazonosságát és a világban betöltött szerepét. Ezért tapasztaljuk, hogy a felsőoktatás kérdéskörének központi jellege — ideértve a kormányzati felsőoktatás-politikákban betöltött szerepét — független egy adott ország demokráciaszintjétől. Azaz függetlenül attól, hogy egy állam magát demokratikusként határozza meg, avagy megítélése demokratikus, valamint, hogy a jogállamiságból fakadóan a tudomány és az oktatás szabadságát, azaz az úgynevezett akadémiai szabadságot, az egyetemi autonómiát tiszteletben tartja-e, általában kiemelt fontosságúként, fejlesztési prioritásként tekint rá, felismeri szerepének nélkülözhetetlenségét a tudományos, technológiai és társadalmi innovációk létrehozásban. Ezért tapasztalhatjuk, hogy nem csupán a hagyományos nyugati demokráciák, hanem a demokratikus és jogállami elköteleződésüket tekintve finoman szólva is ellentmondásos megítélésű országok, mint Kína vagy Kazahsztán hatalmas összegeket invesztálnak a felsőoktatásba. Az invesztíció aránya az innovációk között természetesen függ attól is, hogy csupán a társadalom tudásalapúságát kívánja-e támogatni általa a mindenkori kormányzat, vagy figyelembe veszi-e a felsőoktatás azon misszióját, amely révén folyamatosan biztosítja a korszerű tudással rendelkező szakemberek kiképzése mellett az önálló, gondolkodásra képes és valóban gondolkodó, a szűkebb és tágabb környezetéért felelősséget érző és vállaló értelmiséget is." Ha a felsőoktatás szerepét szűkebb, európai kontextusban vizsgáljuk, azt találhatjuk, hogy az az europaizációban/europanizációban való részvétel egyik kulcsfontosságú eszköze, egyúttal elválaszthatatlan a globalizálódás folyamatától ! A fenti megállapításhoz kapcsolódóan lásd: Veroszta Zsuzsanna: A felsőoktatás társadalmi felelőssége a hallgatói értékkészletekben, Educatio 2010/2, 230-233. http://epa.oszk. hu/01500/01551/00052/pdf/126.pdf (2016.03.24.) Lásd még ehhez: Setényi János: Felsőoktatás-Politika, Educatio, 1994/1, 36—38.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1866 px
Kép magassága
2669 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
935.89 KB
Permalinkből jpg
022_000024/0013.jpg
Permalinkből OCR
022_000024/0013.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde