Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0037
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 38 [38]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000018/0037

OCR

3. A TANULÁSKÖZPONTÚ FELSŐOKTATÁS-PEDAGÓGIA KIHÍVÁSAI 37 2. A minden ballgató tanulástámogatása és az aktív tanulás megjelenése közti lehetséges feszültségek A minden hallgató tanulástámogatása kapcsán megerősödnek azok az elképzelések, amelyek nemcsak a hallgatók feltárt igényeihez való alkalmazkodásban merülnek ki, hanem a hallgatók számára olyan aktív, alakító tevékenységet is teremtenek, amelynek során ők is hatással lehetnek, alakíthatják magukat a tanulási tevékenységeket, de akár a képzési programok, kurzusok irányait is, vagy akár a tanulás-tanítás kutatást a felsőoktatásban. Az a fajta tanulástámogatási irány, ami elsősorban arra figyel, hogy a hallgatók aktív, értelmes tanulása kerüljön előtérbe a tanítás során (pl. gyakorlati feladatok adása, esetelemzések, a tanulási tapasztalatokra vonatkozó reflexiók) nem minden esetben figyel arra, hogy a hallgatók maguk is alakíthassák a tanulás és a képzések kereteit. A tanulói szerep olyan értelmezése, ami azt is elősegíti, hogy például a képzések céljainak, tartalmának kialakításában, újragondolásában is tevékenyen részt vehessenek a hallgatók, már egy magasabb szintű bevonódást jelent, ami a hallgatókat nemcsak a tanulás folyamatában tételezi aktívnak, hanem a tudásterületek kijelölésében, a tanítás és kutatás irányainak kialakításában is. 3. Az oktatók szakmai fejlődésének támogatása és a minden ballgató tanulástámogatása közti lehetséges feszültségek Az oktatók szakmai fejlődését támogató irányok közül kiemelkedő az oktatói képzések világa, ahol gyakran a hallgatók aktív, értelmező tanulástámogatása és/vagy a tanulási eredmények alapú megközelítések implementálása áll középpontban. Ahogyan Hitch és kollégái (2015) az ausztrál felsőoktatásra vonatkozó elemzésükben kiemelik, a minden hallgató tanulástámogatásának iránya ennél kevésbé kap jelentős szerepet az oktatók szakmai fejlődésének támogatásában, akár speciális hallgatói csoportok támogatásáról van szó, akár a hallgatók alakító szerepének erősítéséről. A fentebb felsorolt feszültségek természetesen nem szükségszerűen jelennek meg, inkább csak potenciális veszélyforrásként beszélhetünk róluk egy komplex tanulásközpontú pedagógia érvényesítése során. Így inkább csak arra hívják fel a figyelmet, hogy mik azok a lehetséges pontok, amelyek a tanulásközpontúság komplex értelmezését és ezáltal a tanulásközpontú pedagógiai fejlesztéseket nehezíthetik, valamint hogy az oktatói gondolkodás és gyakorlat számára milyen értelmezési kihívásokat rejt a tanulásközpontú pedagógia komplex értelmezése.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.1 MB
Lien permanent vers jpg
022_000018/0037.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000018/0037.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu