Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Kálmán Orsolya
Cím (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Tudományterület
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000018/0033
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 34 [34]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000018/0033

OCR

2. A TANULÁSKÖZPONTÚ FELSŐOKTATÁS-PEDAGÓGIA ÉRTELMEZÉSI KERETE 33 ők kezdeményezhetnek, alakíthatják át a gyakorlatot (pl. hallgatói kurzusok, extracurriculáris tartalmak kezdeményezése). Ez utóbbinál a szerzők is felhívják a figyelmet arra, hogy a hallgatói irányítás sok esetben egyfajta ellenállásként fogalmazható meg a felsőoktatási intézmény aktuális rendjével kapcsolatban. Klemencic (2017) értelmezési keretében is a hallgatói bevonódás kritikus eleme az, hogy a felsőoktatási intézmény a hallgatói bevonódás kapcsán csak a hallgatók tevékenységére, aktivitására épít, és meghallgatja a hallgatókat; vagy a hallgatók alakító tevékenységére, ágenciájára is, azaz arra, hogy a hallgatók képessé váljanak arra, hogy beavatkozzanak a tanulási környezetük és tanulási útjuk alakításába. A hallgatói bevonódás területei is sokfélék lehetnek, és a különböző modellek arra hívják fel a figyelmet, hogy ezeknél a területeknél érdemes a szinergiákat is figyelembe venni, tehát nem elkülönülten kezelni például a tanulás-tanításba és az egyetemi közösségek világába való bekapcsolódást (Ashwin & McVitty, 2015), vagy akár a kutatásba és az oktatäsba valö bevonödäst (Healey, Flint & Harrington, 2014, 2016). Healey és kollégái (2014, 2016) négy egymáshoz kapcsolódó területet azonosított, a felsőoktatás alapvető funkcióihoz, azaz a tanuláshoz-fejlesztéshez és kutatáshoz-vizsgálódáshoz kötődően (1.3. ábra), melyeken a hallgatók különböző szintű bevonódását meg lehet teremteni, egészen a partnerségig, ahol ők is a változás kezdeményezői lehetnek. 1.3. ábra. A ballgatói partnerség teriiletei (Healey, Flint & Harrington, 2014, 25.) A tanulás, tanítás, értékelés területén például elsősorban az aktív, tapasztalati tanulásra való építéssel, a társértékeléssel, valamint a társtanítással, tutorálással lehet elérni a partnerséget, ahol egy felsőbbéves vesz részt egy alsóbbéves tanításában. A hallgatók bevonása a szakterületi/ tudományos kutatásokba hosszú múltra nyúlik vissza az egyetemi világban. A kérdés itt inkább az, hogy mennyire csak kiválasztott hallgatói csoportok számára teszik elérhetővé a kutatásokba való bekapcsolódást, vagy mennyire képes a felsőoktatási intézmény integrálni

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1021.15 KB
Permalinkből jpg
022_000018/0033.jpg
Permalinkből OCR
022_000018/0033.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde