Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0027
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 28 [28]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000018/0027

OCR

I. A TANULÁSKÖZPONTÚSÁG FORRÁSVIDÉKÉNEK ÉRTELMEZÉSÉHEZ 27 A Minőségi tanítás koncepciójában erősebb az érintettek közti folyamatos párbeszéd ösztönzése, ami a minőségi tanítás közös értelmezésének kialakítását, erősítését, továbbá a tanulás és tanítás reflexióját, megújításának igényét segíti elő. Másfelől a NESET jelentésében a hallgatóközpontúság értelmezése együttesen kötődik az eredményes és az inkluzív tanuláshoz is, valamint hangsúlyossá válik a koncepcióban a tanulási környezetek szerepe, akár az intézményen kívüli szereplők partnerségére épülő közösségi tanulás, akár az aktív tanulási terek kapcsán, melyek rugalmasak, és sokféle tanulási tevékenység támogatására alkalmasak az önálló kutatómunkától a csoportos megbeszéléseken át a prezentálásig. 2. A TANULÁSKÖZPONTÚ FELSŐOKTATÁS-PEDAGÓGIA ÉRTELMEZÉSI KERETE A tanulásközpontúság kapcsán elemzett oktatáspolitikai, gyakorlati irányok, a tudásmegosztásra vállalkozó beszámolók mint a minőségi tanítás vagy a hallgatóközpontú tanulás és tanítás újraértelmezése, továbbá különösen a tanuláselmélet és tanulástudományok tanulságai alapján a következő fogalmi keretet alkottuk meg a tanulásközpontú felsőoktatás-pedagógia értelmezéséhez (1.2. ábra). E fogalmi keret négy fő pillérből áll, melyek nemcsak a tanulásközpontúság értelmezésére vállalkoznak, hanem az alapját adják a későbbi fejezetekben bemutatásra kerülő empirikus kutatásoknak is, melyek az oktatók nézetei, értelmezései, tapasztalatai felől elemzik a tanulásközpontú felsőoktatás-pedagógiát. Ezáltal pedig gazdagítják az oktatói nézetkutatások eredményeit is. Az alábbiakban az egyes pillérek rövid magyarázatát adjuk, kifejtésük, elemzésük viszont a kötet további fejezeteiben jelenik majd meg. 1.2.ábra. A tanulásközpontú felsőoktatás-pedagógia fogalmi kerete A hallgatók aktív, értelmező tanulásának támogatása A hallgatók tanulási eredményeinek, fejlődésének övelésére fókuszálás Oktató és oktatóközösség mint tanuló értelmezése Tanulásközpontúság Minden hallgatóra kiterjedő tanulástámogatás

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
917.57 KB
Lien permanent vers jpg
022_000018/0027.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000018/0027.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu