Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0024
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 25 [25]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000018/0024

OCR

24 I TANULÁSKÖZPONTÚ PEDAGÓGIA A FELSŐOKTATÁSBAN 1.1. ábra. Integratív pedagógia, a tanulási környezet metarendszere (Tynjälä, Virtanen, Klemola, Kostiainen & Rasku-Puttonen, 2016; Tynjälä, 2017) Szociális szint Kognitív szint Pedagógiai a alkalmazas módszerek: együttműködés, Fogalmi/ elméleti Gyakorlati/ projekt, tudäs tapasztalatitudäs Új tudás, megbeszélés, képesség, szakértelem, bölcsesség Értelmezés, Magy Pedagógiai \ X tämogatäs: reflexió Folyamatok: problémamegoldás, Lo vezetés és Integratív gondolkodás reflgxio visszajelzés = se Önszabälyozott | tudäs Erzelmi szint Erzelmek, attitüdök, motiväciök Tanuläsi környezet: egyetem és munka világa Szociokulturális tudás E két bemutatott metaszintű elmélet abban tud segíteni, hogy konkrét tanulástámogató megoldások, tanulási környezetek tervezése során a tanulási folyamat támogatásának komplexitása, sok elemes rendszere összehangoltan tudjon megjelenni. Az integratív pedagógia modellje például felhívhatja a figyelmet arra, hogy a mentorálásra épülő tanulástámogatás során éppen a fogalmi tudás fejlődésének támogatása, integrálása jelenthet kihívást, így az adott koncepció kidolgozása során erre különösen nagy hangsúlyt érdemes helyezni (vö. Heikkinen, Jokinen & Tynjala 2012). 1.4. A tanulásközpontú oktatás lehetséges irányai az oktatáspolitika, a kutatás és a gyakorlat metszéspontjában Az oktatáspolitika, a gyakorlat és kutatás világa közti szinergiák iránti igény egyre erősödik, hiszen a különböző szereplők közti tudásmegosztás fontos eleme a gyakorlat eredményessebbé tételének, illetve megújulásának (I. Iriple Helix, Etkowitz, 2008 idézi Haldsz, Balazs, Fischer & Kovacs, 2011). Az oktatäspolitikai diskurzusokban megerősödik a tényeken alapuló megközelítés, ami elősegíti és támogatja az oktatáskutatást, az oktatási gyakorlat monitorozását; a kutatási eredmények szintetizálását kezdeményezi, erősíti annak érdekében, hogy a gya

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
851.41 KB
Lien permanent vers jpg
022_000018/0024.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000018/0024.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu