Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Kálmán Orsolya
Cím (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Tudományterület
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000018/0015
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 16 [16]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000018/0015

OCR

I. TANULASKOZPONTU PEDAGOGIA A FELSOOKTATASBAN A tanulásközpontúság gyakran használt, de a maga komplexitásában ritkán magyarázott fogalom. Ahhoz viszont, hogy a felsőoktatásban az oktatás változásával, megújulásával érdemben foglalkozzunk, elengedhetetlen a fogalom alaposabb körbejárása. A fejezet célja tehát, hogy a tanulásközpontú pedagógia értelmezésének forrásait, irányait feltérképezze, kialakítson egy olyan értelmezési keretet, ami a tanulásközpontú felsőoktatás-pedagógiát komplexen képes leírni, és ami alapját képezheti majd az oktatók nézeteit és tapasztalatait feltáró empirikus kutatásainknak. A fejezet továbbá arra is vállalkozik, hogy a tanulásközpontú pedagógia értelmezési keretének egyes elemei közti feszültségekre is rámutasson, ezáltal is elősegítve a korszerűség nevében gyakran használt tanulás- vagy hallgatóközpontú fogalom árnyalt reflexióját és továbbfejlesztési lehetőségeit. I. A TANULÁSKÖZPONTÚSÁG FORRÁSVIDÉKÉNEK ÉRTELMEZÉSÉHEZ A tanulásközpontú tanulás és tanítás kérdései alapvetően három irányból és ezek egymásra hatásából táplálkoznak: az oktatáspolitikai diskurzusokból; a mindennapi felsőoktatási gyakorlat világából; és kiemelten a tanuláselméleti megközelítésekből. Az alábbiakban ezeket mutatjuk be egyenként, valamint a tanulásközpontú felsőoktatás értelmezése szempontjából meghatározó, az egyes irányok közti mediálást, tudásmegosztást elősegítő szervezetek programjait, ajánlásait. A fejezetben a tanulásközpontúság fogalmát használjuk, mivel ez emeli ki leginkább azt, hogy e megközelítés a tanulást mint folyamatot helyezi a középpontba, és ezáltal a tanulásközpontúság (learning-centredness) dinamizmusát, le nem zárható jelleget domboritja ki. A hallgatöközpontüsäg (student-centredness) ehhez képest elsősorban a hallgatói igényeknek, szükségleteknek megfelelő tanulástámogatásra fókuszál. A pedagógiai irodalomban az egyéni tanulói sajátosságok kerülnek a figyelem középpontjába, az oktatáspolitikai dokumentumokban és az intézményi gyakorlatokban pedig — legalábbis részben negatív konnotációval — a hallgató

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1004.72 KB
Permalinkből jpg
022_000018/0015.jpg
Permalinkből OCR
022_000018/0015.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde