Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Kálmán Orsolya
Cím (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Tudományterület
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000018/0009
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 10 [10]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000018/0009

OCR

BEVEZETÉS , és akkor felmerül, hogy jé, igazából ez egy szakma is, hogy ezt lehetne esetleg tanulni is" (oktatói interjú) Mit jelent a 21. század elején oktatónak lenni a magyar felsőoktatásban? Ez egy olyan komplex kérdés, aminek megválaszolására nem vállalkozhatunk, ugyanakkor e kötetben szereplő elméleti és empirikus kutatások bemutatásával ahhoz szeretnénk hozzájárulni, hogy jobban értsük, mit jelent ma az oktatói (tanári) felkészültség a felsőoktatásban, és hogyan tanulható az oktatói szerep. Fontos megjegyezni, hogy a magyar nyelvben az oktató két jelentéssel bír: egyrészt tág értelemben használjuk a felsőoktatásban oktatói státuszban dolgozókra (academic), másrészt szűkebb értelemben egy speciális szerepkörre, a tanári munkához kapcsolódó szerepre. Kötetünkben alapvetően az oktató fogalmának szűkebb értelmére fókuszálunk, így ha tágabb értelemben használjuk, azt külön jelezzük. Olyan helyzetben, ahol az egyetemi oktatók munkájához nem szükséges pedagógiai felkészültség, végzettség, alapvető kérdés, hogy a változó, egyre sokszínűbb egyetemi tanulás és tanítás sikeres megvalósításához milyen lehetőségek, utak, támogatási irányok állnak rendelkezésre. Minderről a hazai felsőoktatási kontextusban keveset tudunk, így ez a kötet írásaival ezt a hiátust kívánja betölteni. Ráadásul nem akárhogyan, hanem az oktatókat megszólítva, az ő elképzeléseikre, tapasztalataikra építve. Tesszük mindezt azért, mert abban hiszünk, hogy a felsőoktatási fejlesztések csak az érintett kulcsszereplők bevonásával válhatnak sikeressé. A nemzetközi diskurzusban is látható, hogy a felsőoktatás expanziójának lehetőségei helyett egyre inkább az eredményesség kérdései kerülnek középpontba, többek közt a következők: hogyan lehet a hallgatók szakmai és általános kompetenciáit eredményesen fejleszteni, minden hallgató tanulását támogatni; hogyan lehet csökkenteni a hallgatói lemorzsolódást; továbbá hogyan lehet a tanulás és tanítás támogatását elősegíteni az intézményekben. A tanulás és tanítás megújításának pedig maguk a hallgatók és az oktatók a kulcsszereplői. E kötetben éppen ezért a hazai kontextusban elsőként igyekszünk feltárni azt, hogy az oktatók hogyan gondolkodnak a tanulásközpontú tanításról, a hallgatók tanulásának támogatásáról, saját oktatói felkészültségükről, szakmai fejlődésükről és tanulásukról, valamint azt, hogy az oktatók milyen szakmai tanulással kap

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.05 MB
Permalinkből jpg
022_000018/0009.jpg
Permalinkből OCR
022_000018/0009.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde