OCR
8 TARTALOMJEGYZÉK 3. A kutatäs célja és kérdései .............,........,....,...... 143 4. Kutatäsi môdszer ....................................... 143 5. Eredmények. ................,..,..,.....,..,.:,.:..:::, 144 6. Az eredmények értelmezése és értékelése ...........,........,..,... 149 VIII. VARIÁCIÓK AZ OKTATÓK SZAKMAI FEJLŐDÉSÉNEK ÉS TANULÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁRA . 0. eee ee ee es 153 1. Az oktatói tanulás támogatásának koncepciói. . 6. ee 153 2. Oktatóközösségek tanulása egy hazai körképtükrében . . . . ............. 155 3. Az oktatói szakmai fejlődés és tanulás támogatásának értékelése. . . . . . . . . . . . 159 4.Akutatáscéljai. . 2.2... sive ee ees 161 5. A fejlesztés (design) alapü kutatés. . ........,.......,.......,.... 161 6. Az oktatói szakmai tanulást támogató fejlesztések céljai. . . . ............. 165 7. Az oktatói szakmai tanulás támogatásának sajátosságai a fejlesztési variációkban . . 170 7.1. Az oktatói szakmai tanulás támogatásának alapelvei . . . . ............ 171 7.2. Tanulási formák, tevékenységek és az extenzív jelleg alakulása. . . . . . . . . . . 172 7.3. Az egyéni és közösségi tanulási utak kapcsolódása. . . . .............. 176 8. Az oktatók szakmai tanulásának eredményei ...........,.....,...... 177 8.1. Az oktatékhoz kôt6d6 eredmények ..............,..,........ 178 8.2. Képzési programelemekhez és oktatói közösségekhez kötődő eredmények . . . 181 8.3. Intézményhez kôt6d6 eredmények. ..............,....,...... 182 9. Osszegzés, implikäciék és dilemmäk ................,.....,...... 183 IX. ÖSSZEGZÉS ÉS KÖVETKEZTETÉSEK A HAZAI OKTATÁSI, FEJLESZTÉSI ÉS KUTATASI GYAKORLAT SZÂAMARA .........,........,.,,..,.... 187 1. À tanuläskôzpontüsäg megjelenése az oktatôi nézetekben. ..........,.... 187 2. Az oktatók szakmai fejlődésének, tanulásának és tanításának differenciáltsága . . . 189 3. Az oktatók és oktatóközösségek szakmai tanulásának támogatása: nemzetkëôzi iränyok és hazai lehetôségek. . ............,....,...... 191 3.1. Kihívások és lehetőségek a nemzetközi kutatások és tapasztalatok fényében . . 192 3.2. Kihívások és lehetőségek a hazai kutatásaink fényében . . . . . . . . . . . . . . . 194 4. Jövőbeli kutatási irányok, különös tekintettel az oktatói szakmai tanulásra és tamogatasra . ee ee eee 199 Glosszárium 2... ee eee ee eee tee eee 203 Irodalom. 2... ee eee ee eee eee eee 206 Learning-centred Teaching in Higher Education ..........,............. 223