Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000017/0000

Pragmatika a magyar mint idegen nyelv oktatásában

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Pragmatics in Teaching Hungarian as a Foreign Language
Tudományterület
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
egyetemi jegyzet
022_000017/0019
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 20 [20]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000017/0019

OCR

FELADATOK A fenti esetekben, akárcsak a tankönyvekben található többi kép esetében sem lehet azonban attól eltekinteni, hogy bizonyos (szocio) kulturális különbségek miatt a hallgató nem azt, illetve nem pontosan azt az eseménysort fogja megteremteni, amit a kép egy magyar számára közvetít. Mikor a kép a hallgató (szocio)kultúrájától eltérő jelentést, figurát, eseményt reprezentál, szintén végbemegy a tudás aktivizálása — például a Parlamentet látva az épület tudáskeretének megalkotását a nyelvtanuló elvégzi —, de a magyar kultúrára jellemző jelentés pontosításai a szövegben mint kommentárban mennek végbe. Ezek a képek ugyanakkor a magyar kultúrára jellemző perspektívát hangsúlyozottan képesek közvetíteni. Ehhez hasonló folyamat mehet végbe azokban az esetekben, mikor — főleg ha a nyelvelsajátítás csupán forrásnyelvi környezetben történik — a nyelvtanuló a magyar kultúra egy olyan részével találkozik (pl. bizonyos ételek), amelyhez csak nagyon alapvető ismeretek kapcsolhatók. Ilyen esetekben a kép, az illusztráció segítheti a tapasztalatszerzést azáltal, hogy valamilyen tudást, tapasztalatot közvetít. FELADATOK 1. Gyűjtsön tudáskereteket és forgatókönyveket, melyek kulturális eltéréseket mutatnak. Elemezze ezeket! Mely mozzanatukban mutatnak eltéréseket? Hasonlítsa össze a kultúrák közötti eltéréseket és fogalmazza meg, mi lehet az eltérés oka. 2. A kulturálisan eltérő tudáskeretek és forgatókönyvek elemzése után figyelje meg, mennyiben térnek el a magyar tudáskeretektől és forgatókönyvektől! Készítsen feladatokat olyan tudáskeretekhez és forgatókönyvekhez, melyek csak néhány összetevőjükben vagy teljesen eltérnek a magyaroktól! 3. Tekintse át még egyszer a Közös Európai Referenciakeret (KER) alapján közölt eltérő tudáskereteket és forgatókönyveket! Vizsgálja meg ezeket aszerint, hogy melyek mutatnak eltérést az európai és más kultúrákban! 4. A magyar mint idegen nyelvi tananyagokban található képek a magyar társadalmi felépítést, szokásokat, hagyományokat, női és férfi szerepeket stb. is szemléltethetik. Figyelje meg a tananyagokban található képeket! Mit közölnek a magyarokról? +19 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1750 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
984.38 KB
Permalinkből jpg
022_000017/0019.jpg
Permalinkből OCR
022_000017/0019.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde