Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000014/0000

Living Through Extremes in Process Drama

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Bethlenfalvy Ádám
Tudományterület
Általános oktatás / Education, general (including training, pedagogy, didactics) (12831)
Sorozat
Collection Károli
Tudományos besorolás
monográfia
022_000014/0019
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 20 [20]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000014/0019

OCR

CHAPTER ONE: LIVING THROUGH DRAMA ———<~o»—___ The phrase ‘Living Through Drama’ does not have a Hungarian translation. One reason for this is that it has not been part of the most accepted Hungarian drama teacher training course,” founded by Laszlö Kaposi. This course and its founder defined the established practice of drama in education and offered the model for other courses that prepared drama teachers in Hungary. The approach represented by Kaposi was reinforced through publications” of volumes of lesson plans for different age-groups and more importantly the ‘Drämapedagögiai olvasökönyv’” [Dramapedagogy Reader] which remains the most concise collection of writings published in Hungarian. The spine of my copy of this book is broken due to overuse at the collection of Jonothan Neelands’ conventions, the forms that the drama teacher can use to structure lessons. Though the first English language publication" of the conventions is accompanied by almost thirty pages of theory to help structuring lessons, the Hungarian Reader does not contain this. The predominantly methodological line of Kaposi’s drama approach is the most conspicuously visible in how Dorothy Heathcote’s seminal writing titled Signs and Portents* is published in the Reader; while the list of 33 forms she offers are there, the theoretical grounding and analysis of the use of sign in theatre and drama, Heathcote’s definition of the three major components of drama was never published in Hungarian. Iam referring to most recognised Hungarian 120 hour ’Drämapedagögiai tanfolyam’ led by Läszlé Kaposi. The Hungarian course description: http://www.drama.hu/sites/default/files/tanfolyami_tematika_2017.pdf, (accessed 25 June 2017). Kaposi László (ed.): A Dráma Tanítása: segédlet a 3-4. osztályban tanítók számára, Gödöllő, Kerekasztal Színházi Nevelési Központ, 1997; Kaposi, László (ed.): A Dráma Tanítása: segédlet a 5-6. osztályban tanítók számára, Gödöllő, Kerekasztal Színházi Nevelési Központ, 1997; Kaposi László (ed.): A Dráma Tanítása: segédlet a 7-8. osztályban tanítók számára, Gödöllő, Kerekasztal Színházi Nevelési Központ, 1999. Kaposi Läszlö (ed.): Drámapedagógiai Olvasókönyv, Budapest, Magyar Drámapedagógiai Társaság, 1995. Neelands — Goode: Structuring Drama Work. 3! Dorothy Heathcote: Signs and portents, in Cecily O’Neill — Liz Johnson (eds.): Collected Writings on Education and Drama, Evanston, Northwestern University Press, 1984, 160169. +19»

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1831 px
Kép magassága
2835 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.01 MB
Permalinkből jpg
022_000014/0019.jpg
Permalinkből OCR
022_000014/0019.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde