Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000013/0000

Lexikológiai és lexikográfiai ismeretek magyar (mint idegen nyelv) tanároknak

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Fóris Ágota
Title (EN)
Lexicological and Lexicographic Foundation for Teachers of Hungarian (as a Foreign) Language
Field of science
Nyelvek és irodalom / Languages and Literature (13013), Nyelvészet / Linguistics (13024)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
egyetemi jegyzet
022_000013/0034
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 35 [35]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000013/0034

OCR

2. A LEXIKOLÓGIA ALAPFOGALMAI meghatározva. Elsősorban a nyelvvizsgáztatás számára meghatároztak ugyan kereteket és általános szempontokat, de konkrét — nyelvstatisztikai alapon készült — nyilvánosan hozzáférhető szólista nem lett öszszeállítva. Az idegennyelv-oktatás és -vizsgáztatás is támaszkodik a különböző típusú szókincsvizsgálatokra. A Közös Európai Referenciakeret (KER) a nyelvtanulókat a nyelvtudás szintje alapján három nagy csoportba sorolja, amelyeket további két alszintre bontanak, így végül összesen hat szintet különböztetnek meg: A Alapszintű nyelvhasználó (Basic User): Al Minimumszint (Breakthrough), A2 Alapszint (Waystage); B Önäl16 nyelvhasznälé (Independent User): Bl Küszöbszint (Threshold), B2 Közepszint (Vantage); C Mesterfokü nyelvhasznäl6 (Proficient User); C1 Haladö (Effective Operational Proficiency), C2 Mesterfok (Mastery). A KER megadja, hogy a nyelvtanulónak az egyes szinteken milyen kepességekkel kell rendelkeznie olvasás, írás, beszéd és hallás utáni értés terén. Az e témában folytatott közös nemzetközi kutatások eredményei alapján különböző kvantitatív és kvalitatív módszerekkel megfelelő számú szót rendelnek, sőt, konkrét szólistákat állítanak elő a nyelvismeret különböző szintjeihez (KER 2002). KÉRDÉSEK 1. A szótár szónak milyen különböző jelentéseit tudja elkülöníteni egymástól? 2. A szó fogalmának milyen alfajait (hiponimáit) különítjük el egymástól? Mutassa be konkrét példákkal ezeket a fogalmakat! 3. Mi a különbség a szókincs és a szókészlet között? 4. Milyen csoportokra osztja a leíró nyelvészet a szavakat? Milyen szempontok alapján alakítja ki ezeket a csoportokat? 5. Mit jelent a gyakorlati szinkrónia? Hogyan alkalmazható ez a szótárkészítésben? 6. Nézze meg a Hungarobox projekt honlapján a , glosszárium" részt. Milyen más szavakkal egészítené ki az ott megadott szólistát? 7. Milyen nyelvészeti területeken használatos az alapszókincs fogalma? Miben hasonlít és miben különbözik egymástól a diakrón és a szinkrón alapszókincs? +34»

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1749 px
Hauteur de l'image
2481 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
941.64 KB
Lien permanent vers jpg
022_000013/0034.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000013/0034.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu