Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000013/0000

Lexikológiai és lexikográfiai ismeretek magyar (mint idegen nyelv) tanároknak

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Fóris Ágota
Cím (EN)
Lexicological and Lexicographic Foundation for Teachers of Hungarian (as a Foreign) Language
Tudományterület
Nyelvek és irodalom / Languages and Literature (13013), Nyelvészet / Linguistics (13024)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
egyetemi jegyzet
022_000013/0034
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 35 [35]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000013/0034

OCR

2. A LEXIKOLÓGIA ALAPFOGALMAI meghatározva. Elsősorban a nyelvvizsgáztatás számára meghatároztak ugyan kereteket és általános szempontokat, de konkrét — nyelvstatisztikai alapon készült — nyilvánosan hozzáférhető szólista nem lett öszszeállítva. Az idegennyelv-oktatás és -vizsgáztatás is támaszkodik a különböző típusú szókincsvizsgálatokra. A Közös Európai Referenciakeret (KER) a nyelvtanulókat a nyelvtudás szintje alapján három nagy csoportba sorolja, amelyeket további két alszintre bontanak, így végül összesen hat szintet különböztetnek meg: A Alapszintű nyelvhasználó (Basic User): Al Minimumszint (Breakthrough), A2 Alapszint (Waystage); B Önäl16 nyelvhasznälé (Independent User): Bl Küszöbszint (Threshold), B2 Közepszint (Vantage); C Mesterfokü nyelvhasznäl6 (Proficient User); C1 Haladö (Effective Operational Proficiency), C2 Mesterfok (Mastery). A KER megadja, hogy a nyelvtanulónak az egyes szinteken milyen kepességekkel kell rendelkeznie olvasás, írás, beszéd és hallás utáni értés terén. Az e témában folytatott közös nemzetközi kutatások eredményei alapján különböző kvantitatív és kvalitatív módszerekkel megfelelő számú szót rendelnek, sőt, konkrét szólistákat állítanak elő a nyelvismeret különböző szintjeihez (KER 2002). KÉRDÉSEK 1. A szótár szónak milyen különböző jelentéseit tudja elkülöníteni egymástól? 2. A szó fogalmának milyen alfajait (hiponimáit) különítjük el egymástól? Mutassa be konkrét példákkal ezeket a fogalmakat! 3. Mi a különbség a szókincs és a szókészlet között? 4. Milyen csoportokra osztja a leíró nyelvészet a szavakat? Milyen szempontok alapján alakítja ki ezeket a csoportokat? 5. Mit jelent a gyakorlati szinkrónia? Hogyan alkalmazható ez a szótárkészítésben? 6. Nézze meg a Hungarobox projekt honlapján a , glosszárium" részt. Milyen más szavakkal egészítené ki az ott megadott szólistát? 7. Milyen nyelvészeti területeken használatos az alapszókincs fogalma? Miben hasonlít és miben különbözik egymástól a diakrón és a szinkrón alapszókincs? +34»

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1749 px
Kép magassága
2481 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
941.64 KB
Permalinkből jpg
022_000013/0034.jpg
Permalinkből OCR
022_000013/0034.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde