Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Bethlenfalvy Ádám
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000007/0030
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 31 [31]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000007/0030

OCR

A TANTERMI DRÁMA FŐ ÖSSZETEVŐI kutatásom során a középiskolás diákok azt jelezték vissza, hogy kimondottan segítette az improvizációkban való részvételüket az óra során megismert színházi struktúrák alkalmazása." A jelentés szintjei a gyakorlatban A gyakorlatban számtalan módon hasznosítható ennek az öt szintnek az ismerete, tudatos használata. A szinteket lehet használni arra, hogy a tanár felmérje a diákok gondolkodásának aktuális szintjét, és meghatározza, hogy a gondolkodást milyen irányba terelje tovább kérdésekkel, feladatokkal. Az értelmezés szintjei sokat segítenek abban, hogy egy állókép vagy jelenet kapcsán a tanár értelmező kérdéseket tegyen fel. A kérdéseket szintenként — egymás után vagy külön-külön -, az adott tartalomhoz illeszkedve is használhatjuk. Feladatok kitalálásához, tervezéséhez is hasznos segítséget jelenthetnek a különböző szintek. Egy szituáció vagy cselekvés kapcsán dolgozhatnak a diákok a történés közvetlen okain (motiváció), a következményein (tét), a benne megjelenő mintán (minta) vagy a mögötte lévő életfilozófián (értékrend). A tartalmak megjelenítésére számtalan dramatikus munkaforma alkalmas, a választás függhet a csoporttól, a körülményektől vagy a pedagógiai céloktól. Inkább ötletindítóként, mint útmutatóként kínálok itt néhány lehetőséget, ehhez ismét a korábban használt példa lesz a kiindulópontom. Cselekvés: Egy diák kigáncsolja az iskola folyosóján egy osztálytársát. Ha ezt jelenet formájában mutatják a diákok, akkor hasznos feladat lehet megtalálni az esemény központi pillanatát. Melyik pillanat az, ami a csoport szerint a legfontosabb? sow A gáncsolás eleje vagy maga az elesés? Esetleg az utána lévő pillanat? Ez a kérdés lényegében tartalmi elemzést indít el. Kibővíthető a pillanat megragadása egészcsoportos állóképpé, amiben láthatjuk azt is, hogy az iskolai folyosón ki hogyan reagál (vagy nem reagál) a cselekedetre, sőt annak is jelentősége lehet, hogy ki nincs jelen a folyosón, akinek köze lehet az eseményhez. Természetesen mindez egy másik iskola másik folyosóján történik, hiszen a személyes érintettségtől való távolság beállítása segíti a diákokat, hogy védetten foglalkozzanak ezzel a kérdéssel. Motiváció: A résztvevők megírhatják a gáncsolás előtti tíz másodpercben a gáncsoló fejében zajló gondolatok, vagy kiscsoportokban készíthetnek egy húsz másodperces jelenetet arról, hogy a gáncsolóból milyen korábbi történés váltotta ki ezt a tettet. Elképzelhető, hogy a motiváló esemény vagy konfliktus a két érintett között zajlott, de az is lehet, hogy mások szerepelnek a jelenetben. 18 Bethlenfalvy Ádám: Living Ihrough Extremes in Process Drama, Budapest, Károli Gáspár Református Egyetem — LHarmattan, 2020, 222. * 30°

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1874 px
Hauteur de l'image
2677 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.17 MB
Lien permanent vers jpg
022_000007/0030.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000007/0030.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu