OCR
MIRE HASZNÁLJUK A DRÁMÁT A TANTEREMBEN tevékenység. Egyeztetést, reflektálást, közös alkotást igényel, és így megmozgatja a közösséget. Mivel a dráma aktív cselekvésre épül, kilép az általános tantermi működési módból. Fel kell állni, és csinálni kell, a csinálás során pedig élményekkel gazdagodnak a résztvevők. A drámában a résztvevők fiktív helyzetekbe kerülnek, ami lehetővé teszi ezeknek a helyzeteknek a megélését. A dráma biztonságos keretben mozgatja az érzelmeket, a résztvevők pedig más emberek helyzetéből nézhetnek rá eseményekre, amivel empátiát gyakorolnak. Persze számtalan technikai, adminisztratív és egyéb akadállyal kell azoknak szembenézniük, akik drámázni akarnak a tantermükben. De én nagyon meggyőzőnek találtam azt, amit Heathcote mondott, amikor végre Derbybe ért a vonatom, és megtaláltuk egymást. Azt mondta: ő mindig arra biztatta a tanítványait, hogy ha tartanak a nehézségektől, akkor csak öt percet dryrámázzanak először. Nem kell többet. Azt hiszem igazából azt mondta, hogy szabad kísérletezni. Teljesen egyetértek! Qe