Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000004/0000

Az egyházi év

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Pap Ferenc
Title (EN)
The Liturgical Year
Field of science
Teológia / Theology (13036)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000004/0037
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 38 [38]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000004/0037

OCR

2. ÁGENDAREFORM ÉS EGYHÁZI ÉV készek vagyunk Isten megújító kegyelmének, Szentlelke áldásának elfogadására. Egyúttal és ezzel együtt valljuk azt is, hogy végső értelemben hiábavaló minden fáradozás, vigyázás, sürgölődés-forgolódás, ha mindezen az emberi munkán: az építésen, az őrzésen stb. nincs Isten áldása (vö. Zsolt 127). Pál apostol tanítását is idézhetjük: az egyik ültet, a másik öntöz, de a növekedést az Isten adta és adja. A végső értelem szerint és Isten előtt természetesen nem számít sem az ültető, sem az öntöző személye -— helytállásukra szükség van —, hanem egyedül a növekedést adó Isten (vö. 1Kor 3,6kk.). A 2012. esztendőben hosszas előkészítő munka után megjelent a Magyarországi Református Egyház új hit- és erkölcstan kerettanterve, ennek koncepciója a tanagyagot és az ismereteket egyszerre , lineáris és koncentrikus körök" segítségével adja elő, építi fel és mélyíti el az egyes évfolyamokban. A hat koncentrikus kör egyike az Ünnepeljünk együtt! témakör," amely közös ünneplésre hív és nevel." A koncepció e fontos eleme a kerettanterv végén teljesen elsikkad, ill. eltűnik." A 9-12/13. évfolyamokra kidolgozott kerettanterv az első nyolc osztály koncepcióját nem folytatja, de pl. érettségi témakörként megjelenik a református identitás részeként — feltételezetten a korábbi ismeretekre alapozva — az egyházi év: ünnepek, ünnepkörök"." Mindezek összefüggésében csupán annyi a kérdés, hogy pontosan mit és hogyan tanítanak hittanoktatóink az egyházi év témakörében. Kik és milyen ismeretek alapján fogják a hittanoktatási segédanyagokat megírni? Mindez szakmai vagy érzelmi ügy lesz? Számos tisztázandó, történeti összefüggéseiben kifejtendő nyitott kérdés vetődik fel e nagy témakör kapcsán. Az év körforgásában elhelyezett egyházi ünnepek és egyéb emléknapok önmagukban még nem azonosíthatók az egyházi esztendővel és annak rendszerével, ahogyan az általános, eléggé divergens, sokszor koncepciótlanság hatását tükröző egyházi-gyülekezeti gyakorlatot — ha ilyenről egyáltalán lehet beszélni — sem lehet abszolút értelemben alapul venni vagy kiindulópontként kezelni. Magyar református istentisztelet-történetünk legújabb szakaszának nyitányaként 2004 májusát nevezhetjük meg. Ekkor Szűcs Ferenc és FEKETE Károly professzorok felvetették a Kárpát-medencei Magyar Református Generális Konvent előtt, hogy a közelmúlt és liturgiatörténetünk egészének, valamint a magyar reformátusság jelenlegi életének ismeretében és érdekében szükséges istentiszteleti életünk kérdéseit, istentiszteletünk, liturgiánk megújítását újból 5 MREHEKT 2012, 8-9. , Közös ünneplésre hív a témakör, melynek része az egyházi év ünnepeinek, kapcsolódó bibliai történetek bemutatása, valamint az ünnep szent időként való megélésére nevelés is." MREHEKT 2012, 9. 7 MREHEKT 2012, 87-93. 8 MREHEKT 2012a, 112-113., 115., 118. 37

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1843 px
Bild Höhe
2670 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.2 MB
Permalink zum JPG
022_000004/0037.jpg
Permalink zur OCR
022_000004/0037.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu