Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000002/0000

Addiktológiai problémák Magyarországon. Helyzetkép a lakossági kutatások tükrében II. Viselkedési addikciók

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Addiction Problems in Hungary. Population-based surveys, vol. II.
Tudományterület
Addikciótudományok / Addiction sciences (12754), Klinikai pszichológia / Clinical psychology (12749), Viselkedéstudomány / Behavioural sciences (12755), Szociológia / Sociology (12846)
Sorozat
RendSzerTan
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000002/0040
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 41 [41]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000002/0040

OCR

40 = KIRÄLY ORSOLYA - DEMETROVICS ZSOLT - PAKSI BORBÁLA Férfiak Nők p Összesen N 99 N % N % CI Megjegyzések: N: válaszolók száma; p: szignifikancia-érték a Khi-négyzet próbához kapcsolódóan; CI: 9590-os megbízhatósági szinten számított konfidencia-intervallum. 2. A VIDEOJATEK-HASZNALAT SZOCIODEMOGRAFIAI ES PSZICHOLOGIAI MINTAZODASA A FELNOTT LAKOSSAG KOREBEN Mivel - mint azt az előző részben láthattuk - az OLAAP 2019-es kutatás alapján a magyarországi 18-64 éves lakosság körében a játékhasználati zavar rizikójának előfordulása 0,2% (+0,2), azaz a mintankban mindéssze két személy esetében érte el a játékhasználati zavar teszt összpontszáma a küszöbértéket, ezért a videójáték-használathoz kapcsolódóan nem a játékhasználati zavar, hanem az aktuális (előző 30 napban előforduló) videójáték-használat mintázódását vizsgáljuk. A 18-64 éves népesség körében az aktuális videójáték-használat tekintetében megjelenő mintázódásokat leíró-statisztikai eszközökkel a főbb szociodemográfiai jellemzők - életkor, urbanizációs és kulturális státus - mentén mutatjuk be. Az életkori csoportok szerint a videójáték-használat előfordulási aránya tekintetében közepes erősségű szignifikáns különbségek mutatkoztak: a 18-24 éves korcsoportban volt a legmagasabb, 23,6% (+6,6), mig az 55-64 évesek kôrében a legalacsonyabb, 3,6% (42,2), és a havi prevalencia egyenletes csökkenést mutatott az életkori kategóriák növekedésének mentén (3. táblázat). Emellett az előző havi videójáték-használat gyenge szignifikáns kapcsolatot mutatott a várható legmagasabb iskolai végzettség kategóriáival is: a havi prevalencia-érték a 8 általános vagy alacsonyabb végzettséggel rendelkezők körében volt a legalacsonyabb, 3,896 (£2,9), míg az érettségizettek és a felsőfokú oktatási intézményt / egyetemet végzettek köreben volt a legmagasabb, 12,8% (+3,0) és 13,0% (+4,1) (3. tablazat). Szignifikáns urbanizációs mintázat azonban nem volt megfigyelhető.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1869 px
Kép magassága
2675 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
957.36 KB
Permalinkből jpg
022_000002/0040.jpg
Permalinkből OCR
022_000002/0040.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde