Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000002/0000

Addiktológiai problémák Magyarországon. Helyzetkép a lakossági kutatások tükrében II. Viselkedési addikciók

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Title (EN)
Addiction Problems in Hungary. Population-based surveys, vol. II.
Field of science
Addikciótudományok / Addiction sciences (12754), Klinikai pszichológia / Clinical psychology (12749), Viselkedéstudomány / Behavioural sciences (12755), Szociológia / Sociology (12846)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000002/0037
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 38 [38]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000002/0037

OCR

Király Orsolya - Demetrovics Zsolt - Paksi Borbála VIDEÖJÄTEK-HASZNÄLAT" 1. A VIDEOJATEK-HASZNALAT ES A JATEKHASZNALATI ZAVAR RIZIKOJANAK ELTERJEDTSEGE A játékhasználati zavar rizikójának mértékét jelen kutatasban a Tiztételes internetesjaték-hasznalati zavar teszt (Ten-Item Internet Gaming Disorder Test; IGDT-10; Király, Sleczka et al., 2017, Király et al., 2019) segítségével mértük. A kérdőív a videójáték-használattal kapcsolatos függőségi tüneteket és problémákat (pl. kontrollvesztés, teljesítményromlás, megvonási tünetek, fontos kapcsolatos elvesztése) méri.? 1.1. A videójáték-használat és a játékhasználati zavar rizikójának elterjedtsége a felnőtt lakosság körében A magyarországi 18-64 éves népesség 40,790-a (+2,6) jatszott valamilyen videójátékot élete során, a videójáték-használat éves prevalencia-értéke (LYP) 16,6% (+2,0), a kérdezést megel6z6 30 napban hasznälék aränya (LMP) pedig 10,7% (+1,6). A ferfiak mindegyik kategóriában szignifikánsan magasabb értékeket mutatnak, mint a nők (LTP: X-(1)-74,80; pc0,001; @=-0,23; LYP: x?(1)=31,33; p<0,001; p=-0,15; LMP: y?(1)=21,90; p<0,001; p=-0,13;) (1. tablazat). Azok, akik az elmúlt 30 napban videójátékoztak, saját becslésük szerint hetente átlagosan 8,19 órát (5D-6,25) töltöttek ezzel a tevékenységgel. A nemi különb1 Videójáték: olyan elektronikus játék, amelyet digitális eszközökön (pl. számítógép, játékkonzol, okostelefon) lehet játszani. Népszerű szabadidős tevékenység, amelyet egyedül vagy másokkal közösen lehet játszani, egyre komplexebb és valósághűbb virtuális terekben. Számos játéktípus létezik, a legnépszerűbbek a lövöldözős játékok, az akció-kaland játékok, az online sokszereplős szerepjátékok, a sportjátékok stb. 2 Azokat tekintettük a játékhasználati zavar rizikójával jellemezhetők csoportjába tartozónak, akiknél a Tíztételes internetesjáték-használati zavar teszt (Ten-Item Internet Gaming Disorder Test; IGDT-10; Király, Sleczka et al., 2017, Király et al., 2019) összpontszáma elérte az 5-ös küszöbértéket.

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1869 px
Bild Höhe
2675 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
924.78 KB
Permalink zum JPG
022_000002/0037.jpg
Permalink zur OCR
022_000002/0037.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu