OCR Output

+ EGYENSÜLYKERESES ES ERZELMI TÄMOGATÄS +

tobbsége — 42%-uk szerint ,nagyon fontos”, mig 41,3%-uk „inkäbb fontos” —
tartja lényegesnek, hogy ezek a képzések elérhetőek legyenek számukra. Ez azt
jelenti, hogy összesen 98 hallgató, azaz 83,396 pozitívan viszonyul az ilyen jelle¬
gű fejlesztésekhez. Ezzel szemben csupán 15 fő (10,9%) gondolja úgy, hogy , inkább
nem fontos", míg mindössze 8 fő (5,8%) velekedik ügy, hogy „egyältalän nem
fontos" az ilyen képzések biztosítása.

A hallgatók nyitottságát jól tükrözi az is, hogy amikor különböző tréningtémák
iránti érdeklődésüket mértük fel (több válasz megjelölésének lehetőségével),
csupán 12 fő (8,796) jelezte, hogy nem venne részt semmilyen tréningen. A leg¬
népszerűbb témák közé a stresszkezelési technikák tartoztak, amelyet a válasz¬
adók 69,690-a (96 fő) választott. Szorosan követi ezt akommunikáció és konflik¬
tuskezeles, amelyre 95 fö (68,8%) tart igenyt. A munka és magánélet
egyensülyänak kialakitäsa szinten jelentös erdeklödest vältott ki: a resztvevök
közül 69 fö (50%) választotta ezt az opciót. Az érzelmi intelligencia fejlesztése is
kiemelkedő érdeklődésre tart számot, 72 fő (52,2%) reszeröl.

Ezek az adatok világosan mutatják, hogy a segítő hivatású hallgatók többsége
fontosnak tartja a párkapcsolati és érzelmi készségek fejlesztését és aktív érdek¬
lődést is mutat különféle ehhez kapcsolódó tréningek iránt. Ezzel összhangban
elmondható, hogy a képzések tervezésekor érdemes lenne nagy hangsúlyt fek¬
tetni a gyakorlati készségeket fejlesztő, személyes kompetenciákat erősítő mo¬
dulokra, különösen a stresszkezelés, konfliktuskezelés és az érzelmi intelligencia
témaköreiben.

ÖSSZEGZÉS

A kutatás célja a segítő szakmák hallgatóinak párkapcsolati elvárásainak és tá¬
mogatási preferenciáinak feltérképezése volt, különös tekintettel a szakmai
terhelés és a formálódó identitás hatására. Az eredmények alapján a vizsgálat
több fontos összefüggésre világított rá.

A hallgatók válaszaiban kiemelt szerepet kapott az őszinteség, hűség és tisz¬
telet mint alapvető párkapcsolati értékek. Ezek a preferenciák szorosan kapcso¬
lódnak a segítő hivatásokban megkövetelt személyközpontú és etikus működés¬
hez, amelyet a hallgatók szakmai és személyes kapcsolataikban is fontosnak
tartanak. Az érzelmi támogatás kiemelt jelentősége megerősíti azt a feltételezést,
hogy a segítő szakmák gyakorlói olyan párkapcsolatra vágynak, amelyben biz¬
tonságos érzelmi tér áll rendelkezésre a stressz és megterhelés feldolgozására.

Ugyanakkor a válaszadók jelentős része úgy véli, hogy szakmájuk csak mér¬
sékelten befolyásolja párkapcsolati elvárásaikat, ami arra utal, hogy törekednek

+ Al e