OCR
PRONTVAI VERA: KÖLTÉSZET ÉS RITUALITÁS A KORTÁRS MAGYAR SZÍNHÁZBAN Az előadás pedig olyan egyszeri és meg nem ismétlődő alkalom, amikor a színre vitt emberi test ideje telik el a nézői tekintetek fényében." A kötetben idézett drámaszövegeket természetesen a fent leírtak alapján az előadás egyik részeként elemzem dolgozatomban. Mivel a választott előadások nem szerves részei a kortárs színház fő sodrának, a velük foglalkozó szakirodalom magyar és idegen nyelven is elég csekély. Emiatt kénytelen voltam olyan forrásokhoz fordulni, akik aktívan tevékenykednek az általam elemzett színielőadások létrejöttében: számos hangfelvételt készítettem a Nemzeti Színház dramaturgjaival és színészeivel, az előadások szerzőivel és rendezőivel. Az általam készített interjúk célja továbbá az volt, hogy valóban autentikus kutatás valósuljon meg, amely egyrészt összegzi a műhelyek eddigi tevékenységét, másrészt továbbgondolva azokat inspirálja az alkotókat az értelmezési útvonalak színházi gyakorlatba történő integrálására. Ezek a felvételek — túl azon, hogy többször is elhangzottak a Mária Rádióban - interneten és a rádió archívumában is megtalálhatók.?? A fontosabb beszélgetések egy-egy részletét a Nemzeti Színház által szerkesztett Szcenárium folyóirat is közölte, mellékletként egyet ezek közül írásban is közlök azzal a céllal, hogy illusztrálja a Nemzeti köré csoportosuló alkotói műhely fő tevékenységének irányait. 38 Hans-Ihies Lehmann: Posztdramatikus színház, ford. Kricsfalusi Beatrix, Budapest, Balassi, 2009, 7. 59 A Nemzeti Színház köré csoportosuló alkotói műhely tagjaival készült beszélgetések a Mária Rádió honlapján megtalálhatóak: https://wvww.mariaradio.hu/musor/554/A titkok kapuja A Visky Andrással készült beszélgetések szintén elérhetők a Mária Rádió honlapján: https://www. mariaradio.hu/cikk/5191/Visky. Andras + 16 +