OCR
és kreditértékben a teljes vizsgált mintán belül mindössze egyharmados arányban jelent meg az elmélet. Egyes egyetemek képzésében (például Budapesti Műszaki Egyetem) a tréning, illetve a laborgyakorlat (Óbudai Egyetem) is helyet kap. A programok egyes tanegységeit lényegesen eltérő kreditértékek mellett teljesíthették a hallgatók (lásd a 4. ábrát). A mentorképzés tevékenységformáinak óraszámban és kreditértékben kifejezett aranya 0,00 7,50 29,99 58,32 un Elmélet u Gyakorlat Tréning = Szupervizio = Beszamolo/Alairas s Laborgyakorlat 4. dbra. A mentorképzés tevékenységformainak óraszámban és kreditertekben kifejezett aränya (a külső kör az óraszámok, a belső kör kreditértékek arányait mutatja) Érdemes megemlíteni a Dunaújvárosi Egyetem sajátos gyakorlatát, amelyben a kurzusok egy részét elméleti, más részét gyakorlati tevékenységgel teljesítik a hallgatók. Itt ezek a gyakorlatok sokféle tevékenységet jelenthetnek, így A mentortanár-képzés pedagógiai alapjai, mentori feladatok című kurzus esetében intézménylátogatási tapasztalatok elemzését, oktatáspolitikai és pedagógiai dokumentumok elemzését, projektfejlesztési gyakorlatot, esettanulmányok elemzését, tutori gyakorlatot és a pedagógusok adminisztrációs és dokumentálási feladatainak áttekintését. A képzési programok gyakorlatorientáltságával kapcsolatban elmondható, hogy a képzők sokat tesznek azért, hogy a mentorok minél inkább gyakorlatias, gyakorlatra épülő képzést kapjanak, sőt ha lehetséges, ne csak a gyakorlatból, hanem gyakorlat közben is tanuljanak (az ELTE-n például lehetőség van arra, hogy a mentorhallgatók konzultáljanak egyéni összefüggő gyakorlaton részt vevő tanárjelöltekkel és találkozhassanak a tanárképzés folyamatában részt vevő hallgatókkal). A tantárgyak keretében gyakori munkaforma a kollaboratív tevékenység, a kiselőadás, referátum, prezentáció készítése és bemutatása, a vita/érvelés, a szöveg- és dokumentumelemzés (egyéni és csoportos), az óralátogatás, -megfigyelés, -elemzés