Nagy Krisztina Evangélikus Hittudományi Egyetem
adjunktus
DOI: 10.56037/978-963-380-281-6.15 E-mail: krisztina.honthegyi.nagy@lutheran.hu
A mentorálás az ezredfordulóra szinte minden pedagógusképzési rendszer
kiemelkedően fontos elemévé, eljárásává vált, így a mentorok szerepe és tanu¬
lása, szakmai felkészülése is felértékelődött. Az alábbi tanulmányban a szerző
áttekinti a mentorálás és a mentorképzés helyzetét a nemzetközi térben és a
hazai köznevelésben, illetve pedagógusképzésben, valamint a mentorképzést
és a mentorok tanulását meghatározó tényezőket. Végül bemutatja a mentor¬
képzési programok tartalmait, a képzőhelyek által alkalmazott tanulásszervezési
megoldásokat és a képzés által közvetített mentori szerepet, szerepfelfogást.
Kulcsszavak: mentorálás / mentorképzés / mentorképzési programok elemzése
By the turn of the millennium, mentoring has become a crucial element in almost
every teacher training system, thus the role of mentors and their professional
training have gained importance. In this study, the author reviews the situation
of mentoring and mentor training internationally and in Hungarian public
education, as well as in teacher training, identifying factors that define mentor
training and mentor learning. Finally, the author presents the content of mentor
training programs, solutions for organising learning as applied by training in¬
stitutions, and the role of mentors and its perception conveyed by the training.
Keywords: mentoring / mentor training / analysis of mentor training programs