OCR Output

igényeire figyelve végző korabeli és mai pedagógusok iránt, akik nevelőmunkájukkal
járultak és járulnak hozzá, hogy Isten az emberhez, az ember pedig Istenhez jusson!

Kovács Krisztina: A néptanítói szakmásodás alakulása két dualizmus kori neveléstan-könyv
tanítóképének elemzése tükrében. Magyar Pedagógia, 111. évf. 2011/4. sz. 289-311. o.

MÉSZÁROS István — PUKÁNSZKY Béla — NÉMETH András: Bevezetés a pedagógia és az is¬
koláztatás történetébe. Osiris Kiadó, Budapest, 2000.

Naey Maria: A tanitésag a századelőn a statisztikai adatok tükrében. In: Baska Gabriel¬
la — Nagy Mária — Szabolcs Éva (szerk.): Magyar tanító, 1901. Iskolakultúra, Pécs, 2001.
(Iskolakultúra könyvek 9.) 11—37. o.

Naey Maria: Magyar tanitö, 1911-ben. Iskolakultura, 16. evf. 2006/2. sz. 33-48. o.

PUKÁNSZKY Béla: A gyermek a tizenkilencedik századi magyar neveléstani kézikönyvekben.
Parlando, 55. évf. 2013/5. sz. Web: https://www.parlando.hu/2013/2013-5/2013-5-03¬
pukanszky.htm. (Megtekintés: 2024. március 22.)

PUKÁNSZKY Béla — NÉMETH András: Neveléstörténet. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest,
1995.

SZABOLCS Éva: ,...A tanítói állomásra pályázat hirdettetik.." A Néptanítók Lapja 1901.
évfolyamában január—-márciusban megjelent álláshirdetések elemzése. In: Baska Gab¬
riella — Nagy Mária — Szabolcs Éva (szerk.): Magyar tanító, 1901. Iskolakultúra, Pécs,
2001. 38—58. o.

§9 Evangélikus Népiskola 1889, 11. o. Szó szerint: , A vallásoktatásnak Istent az emberhez, az embert
pedig Istenhez kell vezetnie — a Jézus Krisztus által."