A második ellenvetésre azt kell mondanunk, hogy a Szentlélek törvénye
magasabb rendű minden emberi törvénynél. Ezért a lelki emberek, akiket
a Szentlélek törvénye vezérel, nincsenek alávetve a törvénynek abban, ami
ellentmond a Szentlélek vezérletének. De az is a Szentlélek vezérletéhez
tartozik, hogy a lelki emberek legyenek alávetve az emberi törvényeknek; az
1Pét 2 [13] szerint: , Legyetek alávetve Istenért minden emberi hatalomnak."
A harmadik ellenvetésre azt kell mondanunk, hogy a fejedelmet a törvény
alól feloldottnak a törvény kényszerítő ereje tekintetében mondjuk. Sajátos
értelemben ugyanis senki sem kényszeríti önmagát, ámde a törvénynek ki¬
zárólag a fejedelem hatalmából van kényszerítő ereje. Így tehát mondható,
hogy a fejedelem fel van oldva a törvény alól, mivel senki sem hozhat elma¬
rasztaló bírói ítéletet ellene, ha a törvény ellen cselekszik. Ezért mondja Zsolt
50 [6] („egyedül teellened vétettem...”) Glosszaja: ,,Nincs olyan ember, aki
a király tetteit megítélhetné." — De a fejedelem önkéntesen alá van vetve a
törvénynek, annak irányító erejét tekintve, ahogy a , Constitutiones" , Cum
omnes" fejezete mondja: , Aki másnak törvényt szab, ő maga is köteles azzal
élni." A Bölcs szerint: , Terjeszd ki magadra a törvényt, amelyet te hoztál."
Elítéli az Úr is azokat, akik , mondják és nem teszik", és akik , másokra
nehéz terheket raknak, de maguk ujjal sem hajlandók mozdítani rajta" (Mt
23) [3-4]. Ezért Isten ítélete szerint a fejedelem nincs feloldva a törvény
irányító erejétől, hanem kényszer nélkül, önként teljesíteni tartozik a tör¬
vényt. — A fejedelem felette is áll a törvénynek, amennyiben szükség esetén
megváltoztathatja, és bizonyos területre és időszakra felmentést adhat alóla.