Ugrás a tartalomra
mobile
Kötet áttekintéseKeresésMetaadatokHivatkozások

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
Előnézet
022_000130/0000

Positive Education. The axiom of contemporary upbringing and education

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Jana Hanuliaková, Dáša Porubčanová
Tudományterület
Education, general (including training, pedagogy, didactics) / Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) (12831), Pedagogy / Pedagógia (12910)
Sorozat
Collection Károli. Monograph
Tudományos besorolás
monográfia
Kötet áttekintéseKeresésMetaadatokHivatkozások

Eredeti

Cím
Positive Education. The axiom of contemporary upbringing and education
Szerző
Jana Hanuliaková | Dáša Porubčanová
ORCID
https://orcid.org/0000-0002-4536-5770 | https://orcid.org/0000-0001-5287-682X
Web
https://www.dti.sk/profesor/22 | https://www.dti.sk/profesor/17
Lektor
Lenka Pasternáková | David Anthony Procházka
Megjelenés dátuma
2024
Megjelenés helye
Budapest | Paris
Absztrakt
The integration of positive psychology into the educational process marks a significant shift in the approach of educators, emphasizing the development of students' best qualities. This approach focuses on fostering mental health in students of all ages by highlighting positive aspects of human life. Positive psychology, which has notably developed in the 21st century, encourages exploring the connections between its principles and education. Key themes include well-being, happiness, empathy, and optimism, which should be incorporated into teaching practices. The discipline does not ignore life's challenges but instead emphasizes the optimization of student and educational community functioning. Martin Seligman, a pioneer of positive psychology, advocates for a shift from focusing on negatives to enhancing life's positives, using existing psychological tools. Positive education prioritizes a supportive climate that fosters positive relationships and problem-solving skills among students. The book explores theoretical and practical aspects of integrating positive psychology into education, aiming to address societal needs. It presents positive education as a means to prepare students for future challenges through enhanced cognitive and emotional development.
Kiadó
L'Harmattan
Társkiadó
Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary | Éditions L’Harmattan
Tudományos besorolás
monográfia
Tudományterület
Education, general (including training, pedagogy, didactics) / Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) (12831) | Pedagogy / Pedagógia (12910)
Kulcsszavak
positive psychology | student development | positive emotions | cognitive development | Seligman
Formátum
Text
DOI
https://doi.org/10.56037/978-2-336-42823-9
ISBN
978-2-336-42823-9
Sorozat
Collection Károli. Monograph
ISSN
2063-3297
Nyelv
angol
Kiadás
Első kiadás
Jogok
CC BY-NC-SA 4.0

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde